maandag 10 september 2012

Een boek schrijven



 Ga je een boek schrijven?


--Misschien ga ik een boek schrijven over een boek schrijven. 
- Opnieuw een ander idee? Een boek over uitstellen, zul je bedoelen?
--Yep.
-Nou leuk hoor, en ... erg dat je dit hier durft te typen.
--Ja, erg he? En … leuk!
-……………….# kijkt met ogen op steeltjes.
Triest.
--Ja
-Uitstelmechanisme in het kwadraat, je zit de huishouding uit te stellen. 
--Ik zit nu te schrijven.
-Ouwehoeren zul je bedoelen. Morgen naar ziekenhuis, kom op hoppa huishouding doen.
--Ik zit serieus te overwegen om een boek te schrijven over hoe lastig het is om een manuscript af te schrijven. Om door te zetten dooooor het uitstellen heen.
--Owwww, ik geloof je niet.
-- Nee, jij gelooft nooit in mij.
- Ik ben geen André Hazes.
-- Nou ja, gestooooord.
- We geloven nooit in onszelf? Terwijl we wel een apart gevoel van binnen hebben en een zekerheid dat er ooit een boek van onze hand zal komen. Zo zeker. Raar.
--Je hebt wel lef dat je dit hier schrijft.
-Ja, toch wel, toch wel.


n      Dan moeten we echt eens stappen gaan zetten. Niet alleen jij of ik. Samen. Ondernemen.
n      Ja.
Wat zijn die vierkantjes?
n      Weet ik niet, opeens zijn ze er.
n      Je zit me weeeer af te leiden.
n      Nietes, ze ontstaan opeens.
n      Laat nou dat boek eens ontstaan. Ik word helemaal gek van je.
n      Nou, ik ook van jou.
n      Samen schrijven zoals nu. Kom op, samen zijn: is samen lachen, samen huilen,
n      Na ja, Willeke Alberti komt om  de hoek kijken.
n      Is wel zo, van dat samen. Bi cameraal. Linker en rechter hersenhelft in harmonie. Zoals nu.
n      Ja, je hebt volkomen gelijk.
n      Wil de tilly, die hier in haar blog stukjes schrijft over de Zorg, nu ook eens met mij meedoen en dat boek-Fantasy boek?- gaan schrijven waar we van dromen? Ja, waar is ze? Ze zit toe te kijken hoe we modderen. Veel zelven?  Ja  en nee, ik heb niet het gevoel shizofreen te zijn. Wil de echte schrijf tilly opstaan.
n      Droom ik nog wel eens?
n      Je bent vervelend, echt heel erg vervelend. Ik weet niet of ik ook nog wel wil dromen. Morgen (hé geen vierkantje?) uitslagen borstkankercontrole. We gaan er vanuit dat het goed is bij mij/ons. Dan de dierbare (naam mag niet genoemd worden) die ook haar uitslagen krijgt. 
n      Schaam je dat je zooo vreselijk zit te ouwehoeren over wel of niet een boekschrijven. Terwijl we extra tijd van leven hebben gekregen. Nog het lef hebt om het hier te plaatsen.(weer geen vierkantje) Kan er met mijn pet niet bij. Schrijf maar lekker door, hoor. Droom maar lekker verder of niet. Ik ga de huishouding doen. Je zit de draak met mij te steken.
n      Ha, draak, kunnen we mooi over schrijven.
n      Doeeeeeen, vooral DOEN.
 



Energy





Journey

DNA

2 opmerkingen:

Tilly Kuiper zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Tilly Kuiper zei

https://tillykuiper.blogspot.nl/2017/09/ieder-manuscript-waar-ik-aan-begin-met.html