vrijdag 14 september 2012

Over de Verkiezingen en stemmen voor Stichting de Ankh

( excuse, het lukt mij in dit bericht nog niet om de achtergrond  goed te krijgen:-( )
Na de nerveuze verkiezingstijd met als slot een spannende televisieavond en nacht volgen in de strijd om de zetels in de Tweede Kamer, moet het mij van het hart dat ik mij opgelucht voel dat het generaliseren& populistische doemdenken hopelijk minder zal worden.
Hoe je het ook wendt of keert, Nederland is weer terug in het midden. Partijen komen elkaar nader en als volwassen mensen zullen deze partijen met elkaar moeten en mogen kunnen regeren. Een goed huwelijk sluiten met respect voor elkaars visie moet toch mogelijk zijn?
Ik vind het vreselijk als ik ene mevrouw Agema nu al hoor zeggen dat ze Den Haag weer flink op stelten gaat zetten. Haar partijleider eveneens. Dat is toch geen voorbeeld voor onze jeugd? Stop er eens mee. Ik zeg het niet graag, maar dat gedoe is wel van ons aller belastinggeld, dit kan beter besteed worden. Ja, ook om andere mensen hulp te bieden! Verbindend denken.

Daarom … kom ik met mijn volgende verhaal, waarin ik u vraag om nogmaals uw stem te geven..

Ditmaal voor Inloophuis Hoogvliet van Stichting de Ankh (geen winstoogmerk). In het inloophuis werken alleen vrijwilligers. Deze zetten zich in om mensen met kanker, hun naasten, ex-kanker patiënten een fijne tijd en een luisterend oor te bezorgen. Mits je daar behoefte aan hebt op deze manier.
Gisteren was ik er voor het eerst. Om een workshop oppepcollages maken op canvas te geven.
Voor het eerst ook dat ik –de opening daargelaten- meedeed in de groep babbelende, knippende, plakkende vrouwen. Oké, mijn werk in de Zorg is vergelijkbaar, maar nu had ik geen beroepshouding, doch ook ik deed mee als lotgenote. Het was een verrijkende ervaring.

Activiteiten organiseren kost geld voor onder andee lijm, canvasdoeken, koffie, thee, koekjes, een gezamenlijke broodmaaltijd, een uitje, een workshop van een professional die als beloning dankbare gezichten en een plantje in pot krijgt. Ik ben geen canvascollages maken prof maar ook ik kreeg wel een plantje, een gerbera. Lief!

Dat ik u om uw stem vraag is ook omdat een vriendin-Wilma- het inloophuis leidt. Dertig uur per week steekt ze in de Stichting: aandacht geven, luisteren, workshops regelen, verwendagen, broodmaaltijden, sponsors vinden, vergaderen, boodschappen doen enzovoort. Zoveel mensen hebben behoefte aan het inloophuis. Ook de nabestaanden van overleden bezoekers vinden er een warme plek met altijd een luisterend zowel van een lotgenote of een vrijwilligster. Ook zij mogen met alle activiteiten meedoen.

Wilma krijgt van mij een dikke pluim evenals de vrijwilligsters die zo hun best doen en veel tijd en energie in de mensen steken om het ieder naar de zin te maken.
Zij zou graag als vrijwilligster willen blijven werken voor haar inloophuis, doch eind van het jaar zal ze een baan moeten zien te vinden. Hoe zit het dan met het inloophuis? Dit mag niet verdwijnen.

Het is simpel: geen geld, geen inloophuis.

Daarom vraag ik u uw stem uit te brengen voor de 3FM Goede Doelen prijs en Stichting de Ankh te nomineren voor deze geldprijs.

Wilt u over uw hart strijken en Stichting de Ankh helpen door te stemmen? Dit kan via. fb.me/1Jfk3Bqyr.  Vervolgens heel graag deze link(met deze laatste zinnen) doorsturen in uw netwerk.  

Dank u wel namens Inloophuis Hoogvliet van Stichting de Ankh
http://www.stichtingankh.nl/





Geen opmerkingen: