maandag 3 september 2012

Week van het schrijven



 In het kader van de week van het schrijven.

Schrijven, ik dank je dat je in mijn leven bent,
al  heb ik je regelmatig verwenst.
Stap bij stap laat je me zien wat ik met mijn schrijven mag,

Hier in mijn Blog delen.


Schrijven, je neemt me vaak bij de pen of de vingers,
je leidt mijn gedachten, mijn gevoel
je helpt mij om orde in mijn hoofd te scheppen
je leerde mij te uiten. Je was er opeens,
vroeger. Dank je wel, je bent me dierbaar
al zeg ik wel eens anders omdat ik niet zonder je kan.

Ik verstopte je, maar ik wist dat je er altijd voor me was.
Schrijven, dank je dat ik dagboeken kon schrijven
                                                                               en … er vandaag weer mee begin.

Schrijven, je helpt mij te doorleven en door te leven.
Je helpt mij te leven, te sterven en te zien.
Je doet mij opengaan, steeds weer
voor de stille adem van mijn en alle geest
door en voorbij vele drukdoende gedachten en gevoelens,
je helpt mij te ademen, in te ademen, door te ademen.
Schrijven, jij, jij bent zelf  mijn inspiratie,
je helpt me delen hier en nu.

Wonderen laten zich nauwelijks
 verhalen,
nog steeds heeft het iets magisch
om gedachten en gevoelens  op papier
of op een beeldscherm te  zien verschijnen.



Wonderbarend.

Niets is vanzelfsprekend
al lijkt het doodgewoon
toch, een sluier
kan er met mijn pet net niet bij.

Inspiratie verwoorden?
Buiten het bereik van woorden, reikt ze verder
met muziek als  beste vertaler
Inspiratie kan iets teers zijn, zich openend
als een kleine bloem in de herfst.

Inspiratie, je bent door een woord, gevoel, klank, geluid, aanraking, adem, beeld,
plek, situatie of door een ander mens ingegeven.
Show don’t tell? 'Niet altijd 'zegt mijn intuïtie
de eigen geest moet en mag zelf kunnen verbeelden
door een glimlach of de rimpels van een verweerd gezicht.
Inspiratie je bent in en door gisteren, vandaag en morgen
bij elkaar te brengen als een elixer
van wat er op aarde door haarzelf
en de mens geschapen is.

Willen verbinden, oevers, landen,
beeld van een brug tekenen. Bruggen 
bouwen
over hoge ravijnen en diepe dalen,
Een brug, zo inspirerend
het genereert zoveel meer inspiratie.

Adem verbonden met elkaar,
we ademen inspiratie in en uit
we ademen de geest in en uit
als een zachte krachtige inspirerende stroom
of een harde heftige branding beukend op rotsen. 
Architekten, bouwers, musici, beeldende kunstenaars,
schrjvers, auteurs en zovelen, zovelen, zovelen
te samen ademen we elkaar in en uit
als de pulserende bal die onze planeet is.

Zo voelt dit voor mij.



Schrijven, dank je dat ik in staat ben om te schrijven
 Dank dat ik mag schrijven.


Geen opmerkingen: