dinsdag 1 januari 2013

So chicken. Over goede voornemens

De url: http://www.sochicken.nl/ naar de site So chicken, kreeg ik net aangereikt door een schrijfster vriendin  die hoopte de eerste tweet van 2013 te hebben geplaatst.

Gelukkig Nieuwjaar, Jannie. Dank je wel!

Ik durf niet meer te schrijven dat ik een boek wou(wil) schrijven. Wheu.. Misschien dat ik toch eerst weer een schrijfcursus moet gaan volgen? Zat mij laatst opnieuw te informeren. Inderdaad heb ik een schop onder mijn kont nodig. 

Oké, mijn goede voornemens voor dit nieuwe jaar zijn:




Nummero 1 is dat ik mijzelf verbied om in mijn Blog te gaan emmeren over het boek dat ik nog  niet geschreven heb.

Voornemen nummero 2 is dat ik niet op die chickensite of waar dan ook ga schrijven dat ik een boek aan het schrijven ben of ga schrijven, want dat werkt niet bij mij. Dat werkt blokkerend. (hier is dat anders. Oh jaaa? ja)

Voornemen nummero 3 is dat ik moet/mag beginnen. Als ik al dit geouwehoer schrijf dan moet ik erop vertrouwen dat het me mogelijk gaat lukken dat boek te schrijven voordat ik honderd ben.


Voornemen nummero 4 is stoppen met blokkeren als ik denk aan een boekschrijven.Ademen, ontspannen. Waarom blokkeren?

Voornemen nummero 5 is  ontspannen om te gaan met de woordjes boekschrijven en ... beginnen. 

DOEN!

Oh ja? 

Ja, kop dicht jij in mij die alles ondermijnt. Oke, je mag praten in mijn boek. Alleen daar. 

Het gaat de hel worden!

Ik dacht het niet, ik dacht en denk het niet. We gaan ons eruit trekken. We kunnen ons uit welke bui dan ook schrijven. 
Dus ... dát schrijven, dat schrijven wat ooit een boek of e-book(soit!) gaat worden zal ons ook helpen. Ik ben de baas.

Kun je toch niet.

KOP DICHT, alsjeblieft. Sssst, niet hier gaan praten. Niet hier.

Oh shit, help. dit gaat niet werken. Toch wel ... aan schrijven denken, niet aan een boek schrijven denken, loslaten. Maar heel simpelweg lekker schrijven. Zo je wilt met de pen.
 


Gelukkig Nieuwjaar. Love is in the air. Oke, laptop nu dicht, opstaan luiwammes. Het is al over elven, kamer luchten, douchen, aankleden en naar buiten. Zingen in de regen. Oh, opeens schijnt de zon. Okeeee, dan zingen we in de zon. 

Goedenmorgen vandaag. 




 


 


Geen opmerkingen: