zaterdag 27 april 2013

Bijna een andere pc

Al vind ik het een wonder om - moeizaam-via mijn smart-phone hier een bericht te kunnen schrijven en plaatsen en al had ik deze maanden mijn dagboeken om in te schrijven, dan toch begin ik het vlot delen hier erg te missen. 
Het schrijven in Word, het makkelijker verder schrijven aan dat wat mogelijk ooit mijn boek mag worden.

Toen ik volop de computer gebruikte, dacht ik voor eens en altijd het met de hand schrijven af te kunnen leren, meegaand -wat zeg ik?- meeracend met het voort en voort snellende digitale tijdperk. Ondertussen wou ik rustig en kalm vooruitgaan. In mijn tempo. 


Nu pas, na weer maanden dagboeken vol te hebben zitten pennen, hoop ik voor eens en altijd door te hebben, dat als ik weer op een pc zal schrijven, dit beslist niet met de hand schrijven uitsluit. 

Tjonge, jonge, jonge. Moest ik daarvoor eerst troyaanse paarden krijgen en een gecrashte pc? In mij begint het te borrelen van schrijfzin. Eigen tempo, maar toch op pc. Op dit moment zelfs via mijn i phone. Dat had deze vrouw nooit gedacht te kunnen.

He he, al ben ik niet een ik moet alle apparaten die er zijn mens.
- hm, je hebt ontdekt hoe de i-phone werkt! 
-Ja, dat is waar.
Zoals ik al zei: ik ben geen apparatenmens, toch ben ik dankbaar voor die toestellen waarvoor ik kies en waarmee ik kan omgaan.





Ik heb zin om weer vaker te bloggen. Te delen. Ben ietwat te veel aan het kluizenaren. ( nieuw werkwoord:-)) 

Tot lezens, hopelijk kom je terug, lezer?

Bjjzondere laatste Koninginnedag gewenst op de Kroningsdag- er is meen ik geen kroon, wel een inhuldiging-  30 april 1980 lijkt als de dag van gisteren. Mijn broer leefde nog. Drie weken later niet meer.  Drie en dertig jaar geleden! Hij zou nu  drie en zestig jaar zijn geweest. Net alsof ik nu beter afstand kan nemen. Los kan laten. 

Nieuw begin.



3 opmerkingen:

odicht zei

misschien is dit wel je tempo: via je phone. Je kunt niet snel, wikt en weegt je woorden en komt tot verrassend sterke korte stukjes. Van mij een grote proficiat!

Tilly Kuiper zei

:-) dank je Odicht. Misschien heb je gelijk, doch een pc komt toch dichterbij:-)
X

odicht zei

dat is dan ook weer heel fijn!