woensdag 8 mei 2013

Word

Opeens verlang ik er zo naar om weer in Word te kunnen schrijven. Zondag zal mijn zoon mijn laptop installeren en dan is het zo ver dat ik eenvoudiger- zonder vergrootglas rustend op mijn borstbeen met een touwtje om mijn nek om het glas horizontaal te houden boven het te lezen gedeelte en boven mijn schrijven- kan schrijven.

Word.
Prachtige uitvinding. 
Relaxed in Word schrijven, makkelijker kunnen corrigeren, een overzicht  van de hele tekst hebben. Mmm, het voelt nu als een taartje waarvan ik heel bewust ga genieten. Alsof ik dan opeens zal veranderen in een schrijfster van allure. Wheuheuheu.

Word, ik kom eraan om mijn woorden onder je corrigerend oog neer te typen. Ik zie Word nu als een  alwetend  en alziend robotje dat mij gaat helpen om in foutloos Nederlands de prachtigste zinnen, teksten en misschien boek te schrijven.'Flauwekul, Til, dat prachtig schrijven'  hoor ik de stem van mijn vader in mijn hoofd.
hm, beetje gelijk heeft/had hij wel. Een programma helpt, maar je moet en mag het zelf doen. Schrijven.


Nu wil ik toegeven dat het ontdekken van hoe te schrijven op een smartphone eveneens een wonder is. Ik leerde er heel langzaam schrijven, rustig denkend. Letter voor letter. Een louterende ervaring. Hoe lang gedaan op deze wijze? Ik meen vier a vijf maanden. Bijna net zo lang als dat ik gepensioneerd ben. Tjonge, wat een stress had ik er in het begin door. Het zal me ook lukken om met behulp van Indigo aan de verdere stress -die me soms kan overvallen- te werken door middel van praten. Hm, ik voel me op dit moment nog minder praterig/ sprekerig dan anders. Verbaal bedoel ik, want dit- mijn schrijven- vind ik net zo goed praten en spreken. Toch? Hoppa, easy going rechtstreeks uit hoofd, hart en ziel. Na ja, ik zie wel wat het wordt met Indigo. Moeizaam naar verbale woorden zoeken? Zie ik op dit moment niet zitten.

Zoonlief is nu op Schiphol. Vliegt straks naar Kopenhagen. Een vriendin opzoeken en de hotspots bekijken. Fijne dagen, zoonlief. Goede reis en behouden thuiskomst.

PS Zoud je a.u.b. het stukje van de elfjarige Elias Azimi willen lezen en steunen op de site van www.deeljedroom.nl? Voor uitleg: zie onderstaand Blogbericht over Bevrijdingsdag)







Geen opmerkingen: