maandag 8 juli 2013

Het Droomboek




In mijn mailbox vind ik een e-mail van het  Nationaal Comité Inhuldiging. En …jawel, mijn droom Vriendelijkheid is éen van de geselecteerde dromen. Ik ben er beduusd van ' jee, mijn droom komt als éen van de  driehonderd uitgekozen dromen in het Droomboek.' Op de website Deel je Droom begon het project als éen van de initiatieven van het NCI rond de inhuldiging van Koning Willem Alexander. Bijna zesduizend dromen werden ingezonden. Een heerlijke tijd. Dagelijks andermans dromen lezen en stemmen geven was zo motiverend.Niets was te gek. Het was een dagelijkse peptalk zonder dat het kapot werd gemaakt door gerationaliseer.Wat een grandioze eer vind ik het geselecteerd zijn, vooral omdat ik er beslist geen hoogstaand stukje tekst van brouwde.
Echter, daar ging  het niet om. 

Het ging en gaat om de Droom (niet alleen de mijne!)


Met mijn droom deel uit te mogen maken van een tijdsdocument  ter inspiratie van wie dan ook. Daar droomt menig dromer van.

Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima te mogen ontmoeten op Paleis het Loo tijdens de uitreiking van Het Droomboek vind ik eveneens een bijzondere gebeurtenis. Daarna zal het Koningspaar de buitententoonstelling van de geselecteerde dromen in de tuinen van Paleis het Loo openen.


Dankbaarheid begint te dansen in mij. Ik voel mij blij en aangenaam verrast. Stel je eens voor: diegene die het Droomboek zullen willen hebben - velen vinden het flauwekul- nemen het misschien op een dipdag in de hand, bladeren er in én vinden precies dat, wat ze op die dag nodig hebben. Misschien maakt dat boekwerkje wel een verschil voor ze.

Je zou er zelfs een dagkalender van kunnen maken. Geen spreuken maar een Dromenkalender. De opbrengst zou zijn voor mensen die zeer slecht bij kas zijn (ik droom gewoon verder:-). Dat maakt het kind in mij blij. Die mensen hoeven dan ook niets ervan aan de SVB te geven. Maar ja, ik heb geen zeggenschap over andermans dromen.)
Zoveel meer mooie zijn er . Kijk maar op www.deeljouwdroom.nl. Duizenden. Genoeg om er jaren je dag mee te beginnen en te eindigen indien je daar voor kiest.

Lezer, moge je - wat anderen ook zeggen en wat je ratio ook zegt - mooie dromen blíjven dromen. Constructieve dromen, want niets bestaat zonder dat er eerst een droom was. 



Een beeld ervan in je hoofd maken met steun van je hart. 


Quote-“Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.”― Albert Einstein


---------------------------------

http://www.koninklijkhuis.nl/nieuws/nieuwsberichten/2013/september/koning-neemt-eerste-exemplaar-droombo


4 opmerkingen:

odicht zei

Tilly gefeliciteerd, dan heb je wel iets heel moois geschreven.
Geniet ervan en heb een mooie uitreikingsbijeenkomst met het koninklijk paar.

Tilly Kuiper zei

(((Odicht)))dank je.

Heb ontdekt dat de site www.deeljedroom.nl is opgeheven. Zoveel mooie dromen waren er geplaatst die niet in het droomboek staan. Jammer. Maar in mijn hart blijven ook die dromen voortleven en hopelijk ook in de harten van alle dromers <3.

Tilly Kuiper zei

Vandaag kijk ik terug op de periode van Het Droomboek.
Er werden filmpjes gemaakt. Onder andere van mij. Ben meestal erg op mijzelf, toch zei ik ja
op het verzoek of drie leden van de NOS mochten komen. Een eer.
Maar ja, een camera is intimiderend en het werd een lief, vriendelijk filmpje.
Daar ging het toch om? Yep.


Ik zocht het filmpje net op. Tja, die zin over het Nederlandse Vilk. Het klinkt aanmatigend vind ik.

Echter, laat ik - ook naar mijzelf toe - vriendelijk blijven.




http://nos.nl/video/548089-een-vriendelijke-samenleving-als-toekomstdroom.html

Tilly Kuiper zei

Vilk moet zijn Volk