dinsdag 30 juli 2013

Stilstaan *(soort gedichtachtigheid)


Stilstaan, stilzitten, gas terugnemen
op de snelweg van het westerse leven
waar haast, druk zijn, veel, meer en snel
de boventoon vieren.
Stilstaan, stilzitten
en dan ... stilte.
 S t i l t e
Stilstaan is echt geen achteruitgang
Het geeft ruimte om te luisteren
Naar mijn diepste zelf
Naar de fluisteringen van mijn hart

Tot rust komen.

Heel stil zijn
rustig ademen

Stoppen met typen
Naar de stilte luisteren
Zacht gezoem van de laptop
Als een ruisen van bomen in de wind.

Tot rust komende gedachten
Zich zo druk kunnen maken gedachten,
altijd bezig.
Wat is belangrijk?

Ssst, stil.

Geniet van de stilte, gedachten.
je kunt de wereld niet op je nek nemen, gedachten.
Het zachte stevige kloppen van mijn hart voelen.
Dank je wel, hart, dank je wel warmte in mij.

De stilte brengt mij de stilte
van vroeger, tijdens waaknachtdiensten
zo bijzonder.


Mijn ziel is

rustig
blij
en
dankbaar
In

Stilte.

Geen opmerkingen: