zondag 18 augustus 2013

DROMEN MAG! (2)*

Ik wou wéér iets schrijven over zeer onvriendelijk, vooroordelend, veroordelend commentaar dat ik op het internet over het Droomboek las.
Echter, ik ga mijn energie op dit moment niet steken in het feit dat sommige mensen er niet voor kiezen om te dromen. Wat is het nut om iets constructiefs -als het Droomboek- af te branden? Elders in de wereld wordt er genoeg afgebrand.

En ja, iedereen krijgt het Droomboek gratis. En nee, het is niet van onze belastingcenten. We krijgen het als geschenk van de Postcode Loterij, dat dromen voor Nederland en het Caribisch gebied als een goed doel ziet :-). Een gegeven paard kijk je niet in de bek. Als je iets krijgt voor je verjaardag, dan zeg je toch ook niet: 'ik heb liever wat anders?'
Er hebben ook kinderen meegedaan met dromen insturen. Mag het alsjeblieft? Zij durven. Als kinderen niet meer mogen dromen van de doemdenkers die het Droomboek onzinnig vinden, dan is het slecht gesteld met Nederland.

En ja, iedereen heeft zijn lijstje ervaringen waarom hij of zij niet zou dromen. Dat begrijp ik. Ondanks dat kies ik er tóch voor om te dromen, al kost het mij soms moeite.


 ...in de herhaling
http://tillykuiper.blogspot.nl/2013/07/dromen-mag.html

met vriendelijke groeten :-)

Geen opmerkingen: