zaterdag 3 augustus 2013

Het valt mij op.


Het valt me op dat als ik een blogbericht geplaats heb, ik dan gelijk publiek heb uit de Verenigde Staten. Bericht geplaatst, en hoppa gelijk zie ik bij mijn statistieken dat de VS als eerste hebben gekeken.

Laatst hoorde ik over NSA, die alles van buitenlanders checkt :-(

 

Waarschijnlijk gaan teksten eerst door een grote computer en dat wat eng/bedreigend lijkt wordt er uitgehaald? DIT bericht zal er nu zeker uitgehaald worden omdat ik de naam van dat beveiligingscentrum noemde?

Het is jammer dat het nodig is dat er wereldwijd gecheckt moet worden. Jammer dat mensen, landen zo achterdochtig zijn. Kan er om janken, al is er niets mis met een gezonde dosis wantrouwen.







Mijn droom gaat over vriendelijkheid en stoppen met vooroordelen hebben. Heeft het zin als achterdocht wereldwijd regeert? Opeens betwijfel ik het. Het is de droom van het kind in mij of van volwassene? Is mijn droom realistisch?
Best eng dit schrijven nu. Ik moet en mag me niet met de wereld of andere landen bemoeien. Heb genoeg aan mijzelf en mijn droom voor ons land. Dat is groot zat.
Toch voel ik mij verdrietig omdat het NSA er waarschijnlijk bovenop zou kunnen zitten. Op alles wat op het internet komt, zoals ik las. Of, is dat een vooroordeel van mij? Ik neem het aan, doch weet het niet zeker. Zelfs niet, nu ik in de statistieken van mijn Blog zie dat de VS gelijk mijn bericht lezen.

Kom op, droom in mij, droom door. Droom in mij, leef door. Wie a zegt, mag b zeggen. Al lijkt het in andermans ogen onzinnig.
Geen vooroordelen hebben.

 Voel mij intens kwetsbaar omdat ik het schrijven delen zo nodig heb.
Voel mij intens kwetsbaar om mijn droom, ben ook maar een mens.
Kortom, voel mij kwetsbaar en bangig. Net als vroeger, als kind, voor de grote boze buitenwereld.
Maar ja, juist daarom is het toch goed om naar de personen in plaats van naar grote groepen mensen te kijken. Toch? Vertrouwen voeding geven.
In ieder geval trouw aan de goede wil in jezelf zijn. .

Ja hoor, Til. Stop voor nu maar met schrijven, Til. Plaats desnoods je droom hier in je Blog, zonder schrijffouten. Vriendelijk zijn voor mijzelf en naar mijn droom toe. Ik voel mij dankbaar dat ik in Nederland leef met haar vrijheid van schrijven en meningsuiting. Daar probeer ik zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan.

Leef je droom.

Niets meer en niets minder.

Geen opmerkingen: