zaterdag 17 augustus 2013

Loslaten en vasthouden, vasthouden en loslaten (gedichtachtigheid)

Kiespijn
pijn om te kiezen
hoe verder te gaan?
Vast willen houden.

Loslaten.

Ik hoor een lied
over gemis,
zoveel gemis borrelt op

sleurt mij mee.

Nee, ik ga niet aan je voorbij, gemis.

Verbindend gemis
met
zovelen.

Koning, keizer, admiraal
gemis, rouw en verdriet doorleven we allemaal.

Helend mogen wij
mooie herinneringen
dankbaar meedragen
dat van waarde is, leven.

In de smartelijke souvenirs
 onze levenservaring
voelen groeien
in steeds meer begrip
stapje voor stapje
steeds stiller worden.

Namasté.



Een vlinder  komt op mijn laptop zitten,
langs de tafelpoot klimt een slak omhoog,
mijn moeders mandje valt opeens om,
een meeuw maakt een duikvlucht
en
een mus zit op de schutting

te fluiten.
' waar is je vrolijke kruidnagelbui?'

brengt me in het hier en nu

Ze zijn bij me
al mijn overleden dierbaren.

Wat kan een lied over gemis
veel losmaken.

Dank je!

Het leven

is

dit

en

dat.

vasthouden en loslaten
loslaten en vasthouden.




Geen opmerkingen: