dinsdag 1 oktober 2013

Schrijven in beweging 1 (Start van een schrijfreis)

Omdat ik, sinds kort,
met een andere mentale
instelling, dagelijks schrijf,
schrijf  ik hier en elders minder.

Ben aan een
avontuurlijke reis begonnen,

woorden en verbeelding
in bewegjng

een afspraak met mijzelf aangegaan
nu echt écht ervoor gaan met die banaan.
Mijn voornemen aan het begin
van het jaar
is, daadkracht geworden.

Als het mij nu weer niet lukt?
Als mijn pc weer zou crashen?
Dan weet ik het niet meer?
Gedachten hierover laat ik voorbijgaan
geef ik geen aandacht,
geef ik geen voeding.

Ik zeg niet dat ik een boek schrijf,
dat blokkeert mij.
Nee, ik zeg: ik maak een schrijfreis
met de intentie  om van die lange tocht
te blijven genieten, hoewel  vanmorgen
mijn inner criticus
me het toch weer berelastig  maakte.

Criticus  in mij  ontspan
in verwegistan.
Laat mij schrijven.




Waar het me
mij brengt?

Van A naar Z
langs een tijdlijn
met vele  zijwegen.

Steeds terug naar de hoofdweg
is  mijn bedoeling.

Voorlopig mag ik van mijzelf
minimaal  622 woorden per keer
maximaal 2000 per dag
mijn hoofd, hart en vingers
uit laten floepen.
Op deze wijze
verdwaal ik hopelijk niet,
onderweg

moge ik gefocust blijven.

Tot een volgende keer.













Geen opmerkingen: