zondag 12 januari 2014

Mijn ogen



Oh, ogen
O gen.
Og en?
Ogen, wondertjes.
blijven jullie het alsjeblieft doen?
Alsjeblieft.

Jullie zijn knap, lieve ogen,
jullie merken toch al het moois in de tuin op?
Zo veel merken jullie op, mijn lieve knappe ogen.
Dank jullie wel.
Jullie zien schoonheid. Steeds meer
glimlachjes, bubbeltjes in het aquarium,
dauwdruppels met regenbogen,
tinten, kleuren en zoveel meer
Licht.

Mijn zicht & beperkt gezichtsveld.
twee verschillende dingen,
toch ook hetzelfde.


Dankbaar voor dat wat ik kan zien.
Berustend in dat wat ik niet meer zie?

Aanvaarding is nog niet.
Nog steeds geloof ik dat de afgestorven oogzenuwen
vervangen zullen worden door nieuwe cellen,
nieuwe oogzenuwen. Kom op knappe cellen
maak nieuwe oogzenuwen
in de baarmoeder konden jullie het ook.

Ik geloof in wonderen, en dát mag.
Dagelijks zijn er zoveel wonderen,
 dat ik onrealistisch zou zijn
indien ik dat niet opmerkte.

Geen opmerkingen: