zaterdag 1 februari 2014

Balans hervinden



Balans hervinden,
als een weegschaal
gelijkmatig
bewegen.

Heel rustig,
niemand die iets merkt

Stap voor stap
voortgaan,
stevigheid voelen terugkeren
armen rekken en strekken
voorzichtig mijzelf 
toestaan op muziek
te wiegen, als een stapje vooruit. 

Dingen doen,
schilderen
gevoel op doek.
Mijn tranen huilen,
mijn lach lachen.


Opruimen maar weer
in huis en geest.
Over mijn hart wrijven
letterlijk en figuurlijk.


Goed luisteren naar
het stille stemmetje in mijn hart.

Langzaam aan
mijn angstige ogen weer
toestaan toch te
genieten van schoonheid.
Liefde en dus ook vertrouwen
keren 
schoorvoetend terug. 

Leven is nu eenmaal 
gekwetst kunnen worden,
getriggerd, juist op momenten
en plekken
dat je het niet verwacht,
juist dan kunnen woorden als een
dolksteek het hart raken.

 Nu weer keuzes kunnen maken.
Voel ik me zus?
of voel ik me zo?
Chemie in de mens
is toch een wonderlijk iets.

Rust hervinden in de stilte
van natuurgeluiden.
Anderen hun drukke leventje
laten leven
dat vaak sneller en verder wil reiken.

De wereld even  buitensluiten,
toch is er het gevoel van verbondenheid.

Kiezen voor geen stress, geen drukte of druk
                      hier en nu, vandaag

                          ont-moeten.

Geen opmerkingen: