vrijdag 7 februari 2014

Openingsceremonie in Sotsji




Net heb ik een wereldvrede vlam aangestoken met twee begeleidende lichtjes. De openingsceremonie van de een een twintigste Olympische winterspelen in Sotsji -Rusland is bijna afgelopen. Op de televisie zie ik een prachtig ballet. Het danst vredesduiven in de vorm van ballerina’s met teer uitziende doorzichtige voiles als vleugels in beweging. Zo verfijnd, zo krachtig. Het raakt intens diep mijn hart en ziel. Wondermooi. Ik zit me een partij ontroerd te zijn door de verbindende factor die deze ceremonie uitstraalt. Russische muziek, zang en dans weten mij sowieso  met iets magisch aan te raken.De betoverende muziek geeft me een sensatie van heimwee en tevens vreugde. Ik glimlach. 


Kortom, schoonheid in beweging. Vrede in beweging. In ieder geval voor de mensen in het stadion en  miljarden televisiekijkers die de ceremonie wereldwijd volgen.
De Olympische vlam. Een symbool. Vuur dat doorgegeven wordt. Een levensvlam. Een hartevlam, vol levenslust en passie voor het leven, altijd brandend en levend gehouden als het leven zelf.

Het vuur brandt in Sotsji. Ik wens alle atleten, sportieve spelen toe met respect voor elkaar.

Schitterend vuurwerk en muziek rond en  in het stadion geeft mij een Oud en Nieuwjaarsgevoel. 

Een nieuw begin?








Geen opmerkingen: