maandag 10 februari 2014

Otto online warenhuis




Een paar weken terug wou ik er een lang blogbericht aan besteden. Doch, na nadenken doe ik dit niet. Wel blijf ik mij afvragen waarom een onlinewinkel er dik twee maanden over doet om een complete verzending bezorgd te krijgen. 


Nog steeds vraag ik mij af waarom een badkamerameublement - ja, ik weet het is een luxe probleem- pas na vier leveringen in elkaar gezet kan worden. Dit, omdat alle onderdelen er toen pas waren.
Over de lange bezorgtijd ga ik het niet hebben. Maar is het niet veel makkelijker om, bijvoorbeeld kastje zus compleet met schroeven en al te verzenden, dan kan men alvast een ding in elkaar zetten? Dan kastje twee met toebehoren, Otto? Het lijkt mij logischer.


Maar goed, het was een goede oefening om de energie die irritatie geeft zo snel mogelijk te sublimeren in geduld.
Bij zending drie baalde ik toch weer. Voelde stress wederom opkomen. Pggg. Iemand zou mij helpen met in elkaar zetten.( net als vlak voor Kerst ...) Maar nog was ook die zending niet compleet. Dus moest de helper al snel weer weg. Van andere mensen hoorde ik dezelfde klacht.Vandaar ook dit stukje.
Pas na twee maanden en vier afleveringen verder waren alle puzzelverrassingspaketten er!

De postbode kondigde het laatste pakket op blije toon aan

En … zo waar, alles klopte. Maar ook toen bleef het gepuzzel, want in welk pakket zou dit of dat plankje of die schroef zitten? Het is gelukt en ik moet zeggen dat –al was het een vervelende bevalling- ik een mooi badkamerameublement heb.

Dagelijks geniet ik ervan.

Tot slot mijn advies, Otto:
-zeg in het vervolg niet dat een levering maximaal drie weken kan duren. Zeg eerlijk dat het dik twee maanden kan duren. Daar heeft een klant heus begrip voor.
-laat de puzzel-verrassingspaketten veranderen in complete colli’s.

Geen opmerkingen: