maandag 10 februari 2014

Utopiakijkers en de live streams



‘We zien niet alles, jullie houden dingen achter.’ enzovoort. Het gemiep op de  live stream chat van de reality televisie serie Utopia  vind ik heel erg. Ik kijk het met verbazing aan.
Op iedere bewoner schijnt wel iets op aan te merken. Soms, hoor ik het op een nare manier. Achter elkaar door. Zo ontzettend onvriendelijk. Geen greintje compassie, ook niet naar de mensen achter de regie toe.

Hm, zit ik- op dit moment van schrijven- zelf net zo hard mee te doen? Hier, in mijn eigen Blog? Kritiek hebben op de mede kijkers, waar ik me af en toe groen en geel aan erger om het eindeloze kritiekvolle respectloze gespui? Aanmerkingen, die beslist geen opmerkingen meer zijn. 

Zie jij dan lekker in het Utopia resort je tijd goed ingevuld te krijgen, zestiende utopiaan. ( iedere paspoorthouder is onderdeel van de zestiende utopiaan. Ik ook ;-P)
Soms overweeg ik mijn hobby - dat Utopiakijken op dit moment is - te laten gaan, alleen omdat ik het geklaag en het vaak onvriendelijke gepraat over de bewoners zat ben. Ja, als we volmaakt waren dan hoeft niemand geboren te worden. Toch?


Op dit moment is er wederom gezeur omdat de nieuwste bewoner - die gisteren haar entree maakte - nog niet zichtbaar is geweest in de videofilmpjes. Nou en?
WEL in de live streams! DAT op zich is toch een wonder? 

Techniek vind ik nog steeds geen vanzelfsprekendheid. Ik heb de tijd zonder televisie meegemaakt en dan vind ik een reality-tv serie iets dat destijds science fiction was. (Jeetje, wat voel ik me opeens oud tegenover jongere mensen die alles snel, snel, snel willen.)


In Utopia zaten de bewoners in den beginne zonder water. Doet dit dan niet beseffen dat live streams nog steeds niet vanzelfsprekend zijn, evenmin als drinkwater dat uit een kraan komt? Er zijn landen waar het langer niet uit een kraan komt dan een paar dagen. Vroeger woonde ik in Frankrijk, daar had je om de haverklap elektriciteit en gas stoornis of staking. Hier, in Nederland heb ik het nog nooit meegemaakt en ondanks dat zijn elektriciteit, gas en water voor mij nog steeds niet vanzelfsprekend evenals draadloos internet, een mobiele telefoon waar je elkaar ziet en nog meer dergelijke onbegrijpelijkheden.

Daarom Utopia kijkers- hm,waarschijnlijk leest niemand dit?relax, smile:-) and take it easy, mijzelf inbegrepen..

Zennnn.

Geen opmerkingen: