zondag 23 februari 2014

Woordenstroom 1 - onder andere over bereikbaar zijn




Je zult misschien denken of niet wat is dit nu maar ik kan het niet laten een schrijfmaatje is het gelukt om  met een schrijf maar door schrijven het gepubliceerd te krijgen maar zij had een vastomlijnd plan en heeft een medisch dossier op deze ratel manier verwoord oké dat doe ik nu niet wat doe ik dan wel tja dat weet ik ook niet zo snel te bedenken na ja het is gewoon mijn gedachten nog meer laten stromen als anders dus dit is als het ware levend water vraag ik me af tja vraag ik me dat echt af nou nee toch niet het is gewoon een levendige woordenstroom type ouwehoeren nog meer ouwe hoeren dan dat ik al kan doen ik heb de neiging nu een punt te zetten maar nee dat doe ik toch maar niet zou dit al onder de noemer literatuur vallen vraag ik mij af tjonge wat vraag ik me veel af in ieder geval tintelen mijn wangen lekker en mijn dijbenen zijn aan het opwarmen  van de fietstocht door de polder waar een vriendin en ik elkaar tegemoet reden is tegemoet met een t of met een d hm ik mag het niet checken want dan is het geen stroom meer en is het vloeiende eruit afijn ik ben aan het opwarmen met een lekker bakkie koffie in mijn lekkere warme huisje buiten in de polder dronken vriendin en ik zittend op vissersstoeltjes warme thee die koelde heel snel af net als mijn dijen en billen toch zaten we zeker een half uur te kletsen en diepgaand te praten over onze kinderen waarvan de mijne dat wil zeggen dochterlief mij belde en dit was een vreemd gebeuren omdat ik een oude telefoon als belgeluid heb ingesteld ik heb hem niet opgenomen ik vind dat ze moet leren dat ik niet altijd de telefoon aanneem wanneer ik op stap ben in de natuur dan is hij alleen voor noodgevallen maar stel je voor dat haar belletje een noodgeval was dan had ik ook later teruggebeld afijn vriendin en ik hadden een discussie over het altijd bereikbaar zijn tegenwoordig hoe ouder ik word hoe meer ik in de oude manier van communiceren terugval en leef zonder veel te bellen  ik moet toch nodig de KPN contacten hoe het komt dat ik  hoge telefoonrekeningen heb eigenlijk is een vast toestel flauwekul vooral sinds ik niet meer werk is er nauwelijks een foontje en zelf ben ik meer schrijfachtig dan belachtig  vroeger waren er telefooncellen waar je kon bellen als je thuis ja ja geen telefoon had of misschien hadden de buren er eentje ik weet nog dat toen ik net vijftig was geworden er een storing aan de trein waarin ik zat was een paar personen hadden een mobiele telefoon ik spreek nu van zestien jaar terug mijn ex-man en kinderen konden niet anders dan in vertrouwen wachten tegenwoordig is het makkelijk ha haha ik heb een mobiele telefoon en reis nauwelijks wat betreft mijn kinderen leer ik ze dat ik niet altijd bereikbaar ben als ik aan het fietsen of wandelen ben en dat ze naar hun intuïtie moeten luisteren om te voelen of alles oké is omgekeerd geldt dit ook waarop mijn vriendin en ik over het gebruik van water met name douchewater gingen praten jawel nog steeds op visserskrukjes in de polder met een dijk als windscherm mooie plek om zomers te zitten met schapen vlakbij heel landelijk daarom is het zo jammer dat er sinds kort acht turbine windmolens als acht euromasten ongevraagd in onze omgeving zijn geplaatst opeens waren ze er niemand wist van iets hm hier ga ik nu niet over schrijven daar wil ik een apart stukje aan weiden dit schrijven was wel lekker voor een keertje dit gaat in ieder geval beter dan zingen dat wil momenteel letterlijk en figuurlijk nog niet wel vraag ik mij af wanneer een schrijven als dit wel of niet het predicaat literatuur zou krijgen geen flauw idee ik schrijf lekker verder de zon staat opeens na maanden de tuin te hebben verlaten in het tuinpaadje achter bij de heg oh wat is dat fijn binnenkort is hij aan de tuinkant van de poort en zal steeds meer opschuiven mmm heerluck dat laatste woord is mijn zelf bedachte woord

3 opmerkingen:

Odile S zei

Hé Mathilde mooi gelukt dit vloeiende denken van je zonder onderbrekingen het past wel goed bij je vind ik want je gedachten gaan door en door zonder te stoppen ik lees dat je het fijn vindt ze zo op het papier kwijt te kunnen...

Tilly Kuiper zei

Ja Odile, ik vond het heerluck om te doen. Smaakt naar meer;-p

Tilly Kuiper zei

Tof, Odile dat jij met een vloeiende stroom antwoordde.