woensdag 23 april 2014

6) Windturbines



VERDRIETIG


Verdrietig, tranenwaterval van onmacht,
het is lente en ik ben verdrietig,
wou in de zwoele avond even in de tuin zitten
rustig genieten, buitenlucht inademen vlak voor het naar bed gaan.
In het donker zie ik niet veel
helaas pindakaas toch wel de beweging van de windturbines,
alsof de molens zeggen: kijk naar ons, voel ons
we hypnotiseren je met ons gedraai
we trekken aan je ogen
al wil je ons niet zien.


Het zoef, zoefff, zoefff draaigeluid is er ook weer.
De industrie klinkt luider dan anders in de avond
en de wind komt in golfjes van de molens af
energie wordt alle kanten op gezwiept.
Zouden vogels hier ook niet van slag raken?


Ik voel me murw, getergd, klein en ziekig.
Keuzes maken. Welke keuze? Wat te doen?
De milieudienst ga ik nauwelijks meer bellen.

Afgelopen nacht te weinig geslapen.
Eerst slapen. 

Weer een slaappil dan maar?

Rotwindturbines.

Geen opmerkingen: