zondag 11 mei 2014

Moederdag 2014



Moederdag

'sochtends met mijn dochter 
een gezellige, knusse, lange moeder-dochter
telefoonspraakwaterval genoten.
Face time, gezichtentijd
oh, oh, oh wat een uitvinding.

'smiddags komt mijn zoon onverwacht
op éen dag op en neer
met het openbaar vervoer
zijn aanwezigheid op zich is een geschenk
naast de goede gesprekken, humor en de zalige douchegel.

Nu is hij naar huis nu en ik naar bed.

Zachte piano muziek vult mijn slaapkamer.

En ik? Ik zit in bed
te schrijven op mijn laptop
en in mijn neus?
In mijn neus heb ik een proefflaconnetje
Chanel numero cinq geduwd
relaxed zit ik het in te ademen,
mijn moeders geur.
Waarschijnlijk ziet het er echt raar uit?
Je bent niet goed wijs met dat flaconnetje in je neus,
zeg ik tegen mezelf.

Ik laat het zittten.

Met een glimlach zit ik mijn moeder te herdenken
samen de slappe lach hebbend
ver over de dood heen
voel ik mij intens haar dochter.

Ah, Chanel no5. Dank je wel,


Geen opmerkingen: