dinsdag 24 juni 2014

Communiceren



Communiceren,
communicatie kan als een brug zijn,
verbaal en non verbaal.
Een brug die ons  nader tot elkaar brengt.

Communicatie lukt me soms niet, dan is het
alsof er een netwerkverbinding met storing is
De brug der communicatie
is  dan brug der zuchten geworden.

Door woorden die ik verkeerd gebruikte?
Of iets dat ik anders had moeten doen?

Mijn hart  huilt en heeft de woorden niet
die mijn mond zou willen uitspreken.
Ik ben ook maar een mens.
Verdriet.
Oude patronen uit mijn tienerjaren
 - soms mij verbaal moeizaam kunnen uiten,
het gevoel hebben niet mezelf te mogen zijn,
het gevoel van niet mogen zijn -
spelen weer eens op.
Of voel ik wat een ander voelt. Te.
Balen.
Wanneer gaat dat over? Wanneer heelt het?
De pensioen tijd is om te helen
of om ten onder te gaan ?


Communiceren
Van goede wil willen zijn, en niet anders
want
ik kies zó graag voor harmonieuze verstandhoudingen
met wederzijds begrip voor elkaars gevoel en denken.

Het is mogelijk.


Elkaar zien en gekend worden dát wil iedereen,
een mens is niet van steen.
Niet willen kwetsen, noch gekwetst willen worden
er is al zoveel oorlog in de wereld.

Het spijt mij indien ik onjuiste woorden gebruikte.

Moge al mijn woorden
Verbaal en non verbaal in goede aarde vallen.
Moge communicatie vriendelijk gaan
ik ben niet van het aanvallige type.
En …waar ging het ook alweer over?
Ik weet het bijna niet meer.

Ho o ono pono
Vrede.


Geen opmerkingen: