vrijdag 24 oktober 2014

Innerlijk wezen

 Zachte maar krachtige natuur
 van het innerlijk wezen
 in jou, mij en
 in ieder van ons.

Het wezen,
 van dat wat leven is,
   warme levenskracht, levensmoed,
     liefde en zo veel meer.

      harteklop, adem, bewustzijn

De scheppende kracht
 van  het zaadje en het eitje
   te samen.
Sámen.

Ontstaan


Samen, 
is het nog steeds actief in ons
al zijn wij nog zo lang geleden geboren
toch worden wij dagelijks opnieuw geboren
in de hel, de hemel of ... er tussenin.

Het huist
in jou, in mij en in al wat leeft.
Dagelijks doet het wezen zijn werk
 dagelijks is er celsplitsing
reagerend op de chemie
in ons.
Een wisselwerking
zoals wij ook op onze omgeving responderen.

Nieuwe verbindingen leggend of afbrekend.

Oude ingesleten gedachtenpatronen repeterend of ... nieuwe.

Dagelijks
ontstaat
   nieuw leven, iedere dag een kans
voor een nieuw begin
 al voelen wij dit soms niet.

   wonderbaarlijk vind ik het.

   Het gaat mijn pet te boven,
maakt mij klein
en toont mij
 de verantwoordelijkheid
   voor het leven dat ik leef.




PS.Mijn innerlijk wezen
voelt op dit moment van schrijven
zacht roze/lila achtig qua kleur aan
gedragen in een helende kleur groen
groen, zoals in mijn schilderdingetje hierboven.

Welke kleur heeft jouw innerlijk wezen, lezer?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Respect voor het Leven.

Het Wonder van conceptie tot geboorte en ... daarna gaat het verder.

 https://www.youtube.com/watch?v=0HrQWCqykD0


Geen opmerkingen: