vrijdag 19 december 2014

Handvat


Glimlachen om jezelf vind ik belangrijk. Vooral als je jezelf in een ander perspectief plaatst. Vooral als je de planeet waarop wij leven- onze Aarde- in gedachten ziet als van een afstand. Vanuit de ruimte.Zijn we dan niet allemaal als mieren op deze rond de zon draaiende planeet?
Wat maak ik mij dan druk om al mijn patronen? P a t r o n e n. Een patron is in het frans een eigenaar (meestal van een restaurant of bistrot (caféetje.) Misschien is het woord denkpatronen afgeleid van het franse patron? De baas! Patronen die de baas/de eigenaar over mijn denk en daardoor gevoelswereld zijn? Ik doe er niemand kwaad mee, ik deed er niemand kwaad mee, behalve dat ik mijzelf beperkte. Maar ja, een mens hoeft niet alles te kunnen, niet alles te doen. Alles is veel!
Mijn patronen deden mij dingen vermijden. Nu vermijd ik 'mijn' ingesleten patronen, die ik vaak te veel voeding gaf. Waardoor vice versa idem. Mijn gevoel streste bij zoveel.

Omdenken: Ontspannen. Huilen. Huilen. Huilen. Ontspannen. Glimlachen en dan ... je veilig voelen, ook bij jezelf. :-)       Op jezelf maar ook op een ander mogen en durven vertrouwen.

                                                                      Het mag.

               De tweede jeugd begint na de pensionering.Wat zeg ik? Tweede jeugd? Mijn jeugd.








Mijn handvat in het universum
                                                                  
Het schilderwerk dat ik vandaag maakte heeft letterlijk en figuurlijk een handvat (met schaduw). En dát is de Valk Vlieg.app voor mij. Ik maak even reclame, niet om het reclame maken maar vooral omdat ik dankbaar ben dat ik opeens door die app het een en ander in positieve manier voel verschuiven.
                                                          handvaten ervaren is een keuze.

Geen opmerkingen: