zondag 21 december 2014

Schoonheid

Op 21 dec 2014 om 16:13 schreef Mathilde Kuiper het volgende (op 120w.nl):

Weet je wat het is? Ik ben nuttig en tevens onbelangrijk. Men heeft mij slechts nodig om tafel of kleed kringvrij te houden. Het is jammer dat niemand mij ziet. Altijd staat er iets op mij, je kunt je kunt voorstellen dat leuk anders is.

Toch ben ik in overgave. Het is zoals het is.

Gebabbel aan tafel, glazen worden geheven, men kijkt elkaar aan. Bloot lig ik onopgemerkt op tafel.
Toch weet ik dat de man die mij met zijn handen heeft geschapen, dit met intens veel passie heeft gedaan om tot een uiterste vorm van schoonheid te komen.

Weer wordt het glas geheven. Dan: ‘ Ah, kijk eens naar die miniatuurvogels en nog kleinere bloemen. Wat een adembenemende, wonderschone onderzetter!’
                                                                      

Sinds 20-12-2014 zit ik op 120w.nl. Dit houdt in : verhaaltjes schrijven met slechts 120 woorden, Prima oefening voor mij om lappen tekst schrijven af te leren. 

De opdracht van week 51 was/is: onderzetter.

Geen opmerkingen: