woensdag 17 december 2014

Vrij in en door het stille plekje in mijzelf.



Het leed van de wereld dragen kan ik niet. Behalve een gevoel van onvermogen schoot en schiet ik er niet veel mee op, net als alle angst/ stress voor angst en stress voor dát wat zou kunnen gebeuren. 

Mijn lichaam reageerde er al bij voorbaat op. 

Ik koos om er vanaf te komen. Nog een hele klus, die niet even geklaard was. Toch steeds weer stress. Stress voor van alles. Stress voor het leven,  erger geworden sinds mijn gepensioneerd zijn.

Maar ... opeens is er DE keuze. 

Ik heb het gehad met alle stress reacties voor ook goede dingen.
Ik heb het meegemaakt en ik ben er helemaal klaar mee.
Ik wil ervan bevrijd zijn.
Ik kies om mijzelf te vergeven omdat ik onbewust angsten- meer dan nodig was-gevoed heb.
Klaar.
Ik kies om te zeggen en te voeden: ik ben veilig en kies om rustig te ademen en te ontspannen.
Mijn lichaam reageert  dankbaar met: he he, eindelijk. 


Het stille plekje in mezelf
is er.
Is er niet alleen in de natuur.
Is er volledig,
vult mij
vervult mij
samen
samen met een
zó intens warm dankbaar gevoel.
Nog nooit ben ik zo thuis geweest
bij en in mijzelf.
Moge ik mijzelf
vanaf nu
echt
voor altijd trouw blijven
met mijn hand letterlijk en figuurlijk
op mijn hart.

Al zou ik door mijn denken toch weer in de stress schieten door iets onbeduidends
dan is dát een oud patroon, ik begrijp het doch ben er klaar mee.

Angst is een prima waarschuwingsmiddel
maar niet voor álles in het leven. (of je zou in een land wonen
waar het bar en boos is)

NU IS NU. 

Angst is een prima waarschuwingsmiddel
maar niet voor álles in het leven.
Dan zijn angst en wantrouwen geen waarschuwers meer.

NU is NU, het is fijn dat er kalenders zijn
waardoor ik mijn gevoel bij de tijd kan houden.

                             NU is NU. 

Er zit weer toekomst in mijn leven. 
Genoeg gehuild. We gaan weer écht leven. Ja, ik was al mijzelf, maar nu zonder angst. En ja, ook buiten de deur.
                            Ik ben vrij!
Niets mis met een gezonde dosis wantrouwen,
doch ik kies ervoor om het vertrouwen in mij te laten zegevieren.
                           Ik ben vrij!
                           Ik ben vrij!

Ik wens dat ieder zich veilig voelt, rustig in vrede  kan ademen en zich
daardoor kan ontspannen. Moge het leven vriendelijk voor je zijn en zo niet,
moge je vriendelijk voor jezelf zijn.
                           Ik ben vrij en vriendjes met mijzelf! 
 

Gisteren was ik jarig en ik heb een herboren gevoel,  mede dank zij een stem op de VALKvlieg app, twee dvd’s plus een boek door Lucas van Gerwen.




                 


Geen opmerkingen: