zaterdag 2 januari 2016

Ik wens je* (gedichtselachtigheidje)



Ik wens je
 dat de ochtendgroet van een merel
 je hart warm aanraakt en je leidt
van het donker naar de morgenstond.

Ik wens je
de geur van pas gemaaid gras,
wapperende was aan de lijn in zon en wind
De frisheid van een schoon bed,
de blijheid van je innerluck kind en
het genieten van zelf bedachte woordjes. 

Ik wens je
 de vreugde.
die het mediterraans klinkende woord
  brocioli je kan geven.
Ondanks dat mensen je corrigeren
voor jou is het Italiaans.
 Brocioli, brociolo, brociolalala
maakt je blij.

VRIJ

Ik wens je
de verwond'ring over de simpele schoonheid
 van glinsterende, glanzende dwarrelende glitters uit een env'lop.
Env'lop, env'lop lopperdelopperdepop.

Ik wens je de kracht van een
ienieminie roodborstje en een groot sterk paard.
Die Kracht noem ik Ropaar 
g'lopperdeg'loppergalop

Ik wens je
keer op keer weer.

Ik wens je
 dat je dit jaar gemakkelijk jezelf durft te zijn. Mag zijn. 
Geen hoofdmens
die al dat wonderlucke
kapot beredeneert.

Ik wens je
dat je je blijft verwonderen
ja, er zijn ondanks 's werelds narigheid, 
nog wonderen.

Wees realistisch en ...zie ze.

Ik wens je een glimlach
over de schoonheid  van een aangestoken vuurwerksterrestokje
of over een waterdruppel, sprank'lend als een briljanten regenboogje 
door regen of dauw in het licht van de zon.
Zo mooi, zo moooi, zooooo mooi.

Verwondering mag niet ter discussie worden gesteld
verwondering is
of is niet.

Ik wens je dankbaarheid voor het goede.

Ik wens je

kom op, strijk over je hart voor jezelf
 en voor anderen. Kom weer tevoorschijn. Motiveer jezelf.
Chi up.
Ik wens je een muziekje dat om, door en in je lichaam danst
durf weer te leven. Het jaar is pas begonnen.

Ik wens je
een veilig, vrij, vriendelijk, verbindend,
gelukkig Nieuwjaar vol  vertrouwen,vreugde, vriendschap en vrede.

Geen opmerkingen: