zaterdag 9 april 2016

Vliegangst

Een wortelkanaalbehandeling in het verschiet én opkomende vliegangst?

In beiden heb ik géen zin.

Ik heb het helemaal gehad met wat voor angsten dan ook. Ik weet, we zijn geen robotten, we hebben gevoel en ieder mens voelt af en toe angst. Zeggen 'ik ben bang.' helpt: zegt Valk.org.
Echter, op dit moment van vrijdag 8 april 2016  is er hier en nu op de plek waar ik
op dit moment schrijf, in feite niets aan de hand.  Behalve tandpijn en dát is stinkend bliksemschichtpijnlijk vervelend. Dáarom schrijf ik nu over de vliegangst die in de coulissen klaar staat om op te komen ... oké, ik ben bang. Brr


Echter, had ik net de intentie om een paniekverhandeling over vlieg- en reisangst/stress in het algemeen te gaan schrijven ter meerdere glorie van mede vliegangstigen?
Dan ga ik dát schrijven, ook niet voor een ander, geen voeding geven.

Dus vliegangstige die dit leest. Ik heb na jaren opeens een hoppa gevoel. Ik kies, keer op keer op keer weer.
Want nu mag jij vliegangst in mij zich als een klein bolletje energie of als een kleine mij zich op een reservebankje neerzetten. ' Ja, ga maar zitten en blijf. Ik begrijp je helemaal, doch het is hier en nu onnodig, vliegangst, dat je er in je volle glorie staat en mij probeert blups te maken. Gebruik je voorstellingsvermogen constructief.
Ga maar nadenken over een verhaal over euh ... vliegangst. Izdawa?
Maar op dít moment niet. Ga NU maar ontspannen en slapen, angstige in mij. Alsjeblieft, dank je wel. Dank je wel dat je er was. Doch je angst op dít moment is zonde van de energie. Evenmin als je op het vliegveld bent. Oké je krijgt puddingbenen en een wee gevoel in je buik? Er is weer een angst bijgekomen de laatste tijd?  A d e m  in en uit naar je buik. O n t s p a n.  Rrrrustig ademen. Laat mij leven. Laat mij vrij. Vrij en blij. Oké? Ik neem mijn energie terug. Dan mag jij lekker met pensioen. Strak plan?
Er is totaal geen reden om op dit moment -hier en nu- in de stress te schieten. O n t s p a n. Je hoeft je niet groot te maken, vliegangst. Angst voor de wortelkanaalbehandeling is ook begrijpelijk, doch het helpt ons op dit moment van schrijven geen ene moer. O n t -span.
En in de stress schieten bij bepaalde woorden? We leven nu. Je mag o n t s p a n n e n  en onthoud dat er zo nodig de Valk paniek knop indrukken. Nu even aanzetten.

Het is een keuze om wel of niet in paniek te schieten.
Oké, je bent verdrietig en wanhopig aan het worden? Luisterde ik niet voldoende naar je? Toch wel, toch wel en ik liet je ook schrijven. Maar ik ben er zoooo klaaaaar mee. Niets mis met tranen. Huil ze maar. We huilen samen. We nemen onszelf bij de hand. O n t - s p a n rustig en kalm, alsof je bij een denkbeeldig paard de teugels afdoet. Rustig, rustig, rustig. Relax. Ont-span. 

Het is een keuze om wel of niet vliegangst op een denkbeeldige reservebank te zetten. Die reservebank maken we klein. Dat wordt een bankje met een vliegangstje, een ienie minie vliegangstje dat opeens de slappe lach krijgt, want ik besef dat ik schrijvend mijn opkomende angst in de wortelkanaalbehandeling gesublimeerd heb samen met de vliegangst die met mij mee bleeeef wandelen.
You have a follower named Vliegangst, zou je kunnen zeggen. Ik ontvriend - nee, ik blokkeer niet- de vliegangst en neem de energie terug.
Dank je wel dat je 'vriend' was reisangst. Oh? Je wilt nog steeds vriend blijven? Doe me een lol.
Oké, je mag het spannend vinden om op welke manier dan ook te reizen, maar blijf alsjeblieft klein. Tover je om en geef je kracht aan mij terug. Samen gaan we verder. Ja? Deal. 

Vliegangstje, fobietje je bent een automatische chemische reactie in mijn lichaam op mijn denken/voelen op ervaringen die eerder in mijn leven plaatsvonden. DUS ... niet van hier en nu, hoewel sommige ontwikkelingen op het gebied van reizen en veiligheid mij wel erg alert doen zijn. Dat is te begrijpen. Echter, vliegangstje dat helpt mij hier en nu niet. O n t s p a n. Láat mij ademen in vertrouwen. Ik kies ervoor want ik ben het zo zat. Zo vreselijk zat.  Laat mij rustig denken. Dank je wel.
En ja, logisch dat het nieuws je -en je bent de enige niet- triggert,vlieg/reisangstje in mij. Dat is logisch. Rrrrrrustig blijven nu. Heel rustig. Is er een reden om op dit moment van schrijven in paniek te raken?
Nope.

O N T H O U D voor eens en altijd wat je van Valk.org meekreeg: het gaat om wat er hier en nu feitelijk aan de hand is.














3 opmerkingen:

Tilly Kuiper zei

😁☺️🤣😂
Moet nu wel beetje om mijzelf lachen. Als een boer die kiespijn heeft.
Daarnet weer in de beginnende stress omtrent reizen te land met name in een auto met een vreemde.

Toch maar eens écht in therapie gaan?
Pffff

Ont- span, ont-span, ont-span

Tilly Kuiper zei

Allerliefste zeer hardnekkige reisstress. Ik visualiseer je weer als mini reisstressje op de reserve bank. Ik ben het zoooo zat!

Tilly Kuiper zei

Wat is er hier en nu feitelijk aan de hand?
Hier en. Nu. Dus niet tientallen jaren terug. Nee, hier en nu!

Hier en Nu