zondag 1 mei 2016

Gebed




Vandaag heb ik een -ik sluit mij af voor de wereld -dag.
Af en toe heb ik dat nodig.
Vandaag sluit ik mij af voor mensen, prikkels, indrukken, alle gepraat, alle leed, alle ellende, alle meningen, alles wat letterlijk en figuurlijk wel en niet te zien is, alles wat een ander wel of niet voelt en ervaart.
alle zoveel, zoveel en zoveel teveel.

Ik keer naar binnen, de stilte in
om mij naar buiten te kunnen keren
mijn tuin en de zon in
die het manige en alle drukte in mij omtoveren
tot een kalme blij-moedigheid hier en nu.

De zoveelste lente die ik mag beleven,
weinig en veel jaren tegelijkertijd.
De Aarde en de lente, ik begroet ze
in een weldadig tot rust komen
bij de stilte in mij.

Ik laat los
Ik adem uit
Ik adem in
en adem door
tot ik diep in mijn essentie
gebed ben, gebed in een
dankbaar stil ontmoeten.

Geen opmerkingen: