woensdag 15 juni 2016

De Vluchtelingencrisis



De Vluchtelingencrisis?
Crisis van ons? Is het voor ons een crisis?
Waarom eigenlijk?
Waarom bang zijn voor over het algemeen 
de meest gemotiveerde, vriendelijke, beleefde en gastvrije mensen die ik ken mensen die zó graag willen inburgeren, integreren, meedoen en in vrede willen leven?
Mensen, die gemotiveerder zijn dan menig medelander.
Mensen, waardoor ik  mij gemotiveerd voel en die mij geestelijk verrijken
en mij dankbaar doen zijn,
want wat hebben we het goed
wij, die niet hoeven te vluchten
wij, die een dak boven het hoofd hebben
wij, die kleding, voedsel en een inkomen hebben: salaris of bijstand.
wij, die niet bang hoeven te zijn voor onze regering
en vrijheid van meningsuiting hebben.

Geef een goed voorbeeld, alsjeblieft,
in deze
crisis van de Vluchteling.
Sluit deze medemensen niet buiten. Open je hart.
Mensen vluchten niet zomaar!







Veem de tijd voor deze prachtige film (van 22minuten 36) over ontmoetingen.
Menselijke warmte van open harten.
Elkaar willen leren kennen.

Een film over communiceren
en verbinden
op
het eiland van allemaal samen. 
Lesbos.

Geen opmerkingen: