maandag 13 juni 2016

Na het mammogram





Hm, ik kom mij even weer melden. Alsof je er op zit te wachten? Het gaat goed met mij, hoor. Dit voor het geval iemand zich zorgen zou maken. Als ik iets eruit kan schrijven, schilderen, fietsen of wandelen dan lucht dat mij op en gaat het goed. Tevens is er het de behoefte van willen delen. Misschien zou ik hier vaker moeten schrijven als het goed gaat?

Mijn overbuurvrouw en ik gingen samen naar DE bus. Naderhand nog wat gekletst- en bakkie koffie gedronken- over dat het tóch steeds weer spannend is. De x- mammogrammen zijn gemaakt en nu is het afwachten. Binnen veertien dagen hebben we bericht. 


Als ik na een week niets gehoord heb, dan ga ik ervan uit dat het inderdaad goed is.
Nu laat ik het voorlopig rusten en leef mijn leven. Doch ben mij wederom bewust van een Russisch roulette gevoel. Echter, ik laat het gaan en maak en drink een cappuccino. Dan wandelen. Misschien wat in de tuin werken. Alvast wat voorbereiden voor mijn taalmaatje. Ja, ook voor mijn taalmaatjes zou ik graag willen blijven leven. En voor mijn buurvriendinnen en vriendinnen en ... familie! Delyvrietil dagen met een buurmeisje die geen contact heeft met haar vader.l Op die dagen doen we wat leuks. Iets wat zij leuk vindt. De vorige keer gingen wij naar een museum en uit eten. Ze praat wat af, doch minder dan mijn dochter. De komende keer gaan we misschien naar de film en ook uit eten. Ze vindt wandelen ook fijn. We weten nog niet precies wat we komende keer gaan doen. Gisteren was ze er onverwacht en liet zij mij zien hoe er dino's over mijn eettafel konden lopen. Hoe dát kan? Ik snap er niets van. Doch we hebben lol.


Dankbaar zijn dat ik met mijn overbuuf heb kunnen praten en mee mocht rijden, neemt niet weg dat ik mijn borstkankerlotgenote mis. Destijds –maart 2005- stonden we samen aan het begin van het borstkanker parcours. Zij is nooit vrij van uitzaaiingen geweest. Zij overleed jaren geleden en liet drie jonge kinderen, man, hond en andere familie achter. Ja, ik mis haar. Wat miepten en geinden we samen. Terwijl iedereen vaak zo serieus was. Ik mis je Miepjo, ik probeer mij de grappen voor de geest te halen. Alleen van elkaar konden we het hebben. Maar ja, je bent er niet meer. Net als zovelen. Kan het soms niet meer bijhouden. Het is niet anders. Rust zacht in liefde en vrede.

Mijn dochter belde net. Ze kondigde aan straks te komen en ze wil graag mee eten. Gezellig. Dáar kikker ik van op. Tijdens mijn wandeling kan ik bedenken wat ik zal bereiden. Ik heb voldoende in de koelkast.  
Foto's bekijken van de laatste (familie) reis. Daar verheug ik mij ook op.

Fijne avond.




Geen opmerkingen: