zaterdag 17 september 2016

donor?

 Een week in beeld
http://nos.nl/l/2132809
Nee, er staat niets in over vloggen, noch over het donorschap van organen en weefsel na het overlijden.
~~~~~~~~

Over deze nieuwe donorwet heb ik twee lappen tekst geschreven. Het hier plaatsen? Nee, ik ben geen malle pietje, dát is mij voorlopig te intiem. 


Wat ik wél wil zeggen is, dat als iemand een geschenk eist voor na het overlijden en deze erfenis in welke vorm dan ook wil afdwingen door van te voren vast te leggen in een wet dat alle Nederlanders die erfenis zúllen  geven-mits ze aangeven, nee- dan vind ik dit  manipuleren. Deze manipulatie vind ik een aantasting /aanranding van mijn zelfbeschikkingsrecht.



Dat ik een keuze moet maken om er wel of niet van af te zien? Dan denk ik ... twee lange lappen tekst waarbij ik  geïrriteerd raak omdat ene politieke partij wil (wil!) dat wij erover nadenken. Dat ergert mij, want ik denk vaak al te veel. Het geëiste donorschap geeft mij tevens een heel griezelig gevoel en doet mij aan science fiction denken.

Donor zijn is een gever zijn. Een gever ben je vrijwillig en dit mag-vind ik- nooit verplicht worden via een wet, ook niet om erover na te denken. 
Ook heb ik een eigen visie en gevoel over de zielsenergie van een orgaan. Daar gaan die twee lappen tekst over.

Ik laat het hierbij want ik raak erdoor in de war. 

PS dan moet ik ook over die wet nog uitleggen aan mijn taalmaatjes? 

~ik wens een ieder een goede gezondheid toe< 3.

Geen opmerkingen: