vrijdag 27 januari 2017

Fijn dat je er weer bent

Fijn dat je er weer bent
gezellig.

Een kringetje maken aan tafel
elkaar en het voedsel bedanken.
Praten en luisteren naar elkaar.

Mijn kinderen zijn al jaren de deur uit
wat was en wat zou het dan gezellig om weer regelmatig kinderaanloop,
hondenaankoop, hun mama en oma aanloop te hebben.
Ze zijn deel van mijn vriendenkring.
Er te mogen zijn voor de ander. Iets hebben mogen betekenen?
Weer zullen mogen betekenen?
Weer samen knutselen, lachen, spelletjes doen, dansen, zingen, vogels kijken, picknicken buiten maar vaker binnen?
Soms druk, ja dat is waar maar toch genoot ik er net zo 
van als toen vroeger  mijn kinderen hun vriendjes mee naar huis namen.


Vertrouwd, steeds vertrouwder werd het
Verbondenheid was en …is nog.

In lief maar ook leed,
meeleven
Jawél, ik leef mee
veraf maar ook dichtbij
vlakbij maar zo ver weg
‘slechts’ door geschreven  woorden?
Het is mijn hart, mijn manier om hartendraadjes
te versterken.
Het spijt mij, dat ik mijn beperkingen heb. 
Wie niet?

In gedachten zeg ik: fijn dat je er bent
tegen de ander en tegen mijzelf.
Wij zijn de moeite waard
moge de afstand kleiner worden
missen is intens naar,
en het leven is zo kort,
moge we weer die speciale blije dagen
en zeker ook vriedagen*beleven?


Ja, dat mogen wij.



🍀💖🍀


Fijn dat je er weer bent, 
dát hoop ik weer te kunnen zeggen
vrienden zijn als familie voor mij,
voor het leven.

Dichtbij. Veraf? maar in mijn hart






* vriedagen is geen schrijffout, het is afkomstig van het woord vriend/ vriendin.


6 opmerkingen:

Corina Bloem zei

Lieve M'mmtje.

Uit je blog komt naar voren: een relativering en bewustmaking. Naastenliefde.
Ontroerend mooi geschreven. Met zoveel liefde. Dankjewel voor je vriendschap.

Tilly Kuiper zei

💖((((B))))

Tilly Kuiper zei

💖((((B))))

Roely zei

Tilly, wat ontroerende woorden.
Jij bent een trouwe, lieve, meelevende vriendin.
Ik ben blij dat ik je ken.

Tilly Kuiper zei

☺️

Ook ik ben blij dat ik je ken, R🍀💖😘

Tilly Kuiper zei

Dank je, Roely💖