maandag 2 januari 2017

Verbinding


Na de  kerstmarkt tragedie in Berlijn, wederom terreur in Turkije
het nieuwe jaar was nog maar een paar uur jong.

Geen woorden voor.

Mensen die plezier maakten, feest vierden vermoorden in koele bloede.
Waarom toch?

Geen woorden voor.

Zoveel verdriet en gemis.

Zo vreselijk, afschuwelijk erggggg.

Te erg ook het vandalisme tijdens oud en nieuw in ons land.
Het on-respectvolle naar hulpverleners toe.

Zoveel.

Keer op keer verbind ik mij met elders en met dichtbij. Een wereldvrede kaars aanstekend
ho ono pono voor als ik dingen - terwijl het kloppend voelde voor mij-vanuit andermans gevoel onjuist zou hebben aangepakt. Het spijt mij.






Echter, gisteren zag ik een witte duif in de tuin
en
een vlinder op zolder

Stille veelzeggende symboliek.

De vlinder liet ik vrij
de mistige Nieuwjaarsdag in,
moge ze fleurigheid vinden.

Bloemen.



Verbindingen
. Verbondenheid
Verbondenheid
barmhartigheid.
(Op een in een hoek beschadigd dienblad van mijn moeder)










Geen opmerkingen: