vrijdag 24 februari 2017

Wanneer komen jullie weer?



Het doet nog steeds zeer
 
Jaren waren ze kind aan huis
opeens zie ik ze weer
sinds lange tijd
vang ik een blik op, een tel is er oogcontact
ik roep ze blij bij hun naam
maar daar rennen ze
verder, aan mij voorbij
zonder te groeten,
mijn hart krampt pijnlijk.
Zien jullie mij niet?
Of merkte ík jullie andere keren niet op
door de glaucomen?
De maanden glijden voorbij,
nog steeds ligt het niet in mijn vermogen
en kies ik er niet voor om
mij op te dringen. Noch weet ik om te gaan
met conflicten, zeker wanneer ík de pispaal
lijk te zijn?
Regelmatig vraag ik mij af
waarom, waarom ik na vijf jaar
zo weinig krediet heb. 
Echter, ik weet dat ik de enige niet ben
met weinig krediet.
Ik begrijp het niet
investeren in vriendschap is voor het leven.
Toch?

Daarom …
wanneer, wanneer komen jullie weer?

Hartendraadjes zijn.

2 opmerkingen:

Corina Bloem zei

Lieve M. Ik proef je verdriet.
Je hebt je best gedaan. Zoals je altijd doet.
Op afstand een knuffel. 😘

Tilly Kuiper zei

Dank je, B.