vrijdag 24 maart 2017

Lente en helen




Het is lente, de tuin groeit
en  groent zich, in haar Perpetue mobile
rekt zij zich uit,
richt zich naar licht en warmte.
Mijn dierbare sering lijkt de geest te hebben gegeven
een andere plant groeit uit haar enting. Een wonder.
Onverwachte plantjes steken  hun koppekes boven de grond
Nieuw leven vol kleur, vol verassingen
verwondering in mij durft voorzichtig wederom 
als de voelhorens van een slak- die uit zijn huisje komt-
de kop op te steken. Het leven roept.

Ruimte om te ademen is 
Mussen, duiven, merels en spreeuwen
sprokkelen twijgjes, vliegen af en aan
af en toe badderend in de vele rijk met regenwater
gevulde bakjes, pannetjes en kommetjes.

In de woonkamer een roze hortensia en een tuiltje voorjaarsbloemen
Geschenken. Over een poos mag de hortensia naar buiten
samen met de al jaren levende geranium.

Op de vensterbank bloeien de orchideeën voluit
als teken van vriendschap.

Mijn hart opent zich dankbaar na deze voor mij-en ik ben de enige niet- donkere, nare winter

Geen opmerkingen: