zaterdag 1 juli 2017

Mijn blog is in haar 10de levensjaar

In mei 2008 was ik drie jaar kankervrij. Daarom koos ik  destijds -in het kader van Bevrijdingsdag -om een weblog op te zetten. Het ging gemakkelijk, zelfs voor deze digibeet. Op 5 mei 2008 stond dit ‘huis’ klaar. Een dag later publiceerde ik mijn eerste berichten. Dat waren foto's van de schilderachtigheden die ik destijds maakte. Ik noemde dit blogspot: schilderen. Pas twee en een half jaar verder durfde ik er schrijven aan toe te voegen. De plankenkoorts gierde door mijn lijf, want ik voorvoelde dat ik in de gaan met die banaan modus zou gaan schrijven en publiceren. 


Met foto's in mijn blog plaatsen had en heb ik technische moeite. Vreemd genoeg elders niet.



Echter, ik had en heb geen moeite met het schriftelijk delen van wat mij bezighoudt. Ik accepteer dat het is zoals het is. Dit blog is voor mij een overleven van mijn zeer actieve gevoels-en gedachtenwereld  én er tevens samen mee weten te leven als vrienden. Ik kies ervoor. Ik kan niet anders dan gehoor te geven aan de stem die wil schrijven. Regelmatig heb ik gedurende mijn leven getracht te kiezen om niet te 
schrijven, doch dát is onderdrukking. 


❣️💐In dit 10de jaar bedank ik de lezers die het met mij uithielden en de lezers die eenmalig langskwamen. Ook bedank ik Google en Blogger dat mijn blog nog steeds mag bestaan 💐❣️.

Tja, ik ben erachter dat deze manier van schrijven mij meer ligt dan een boek schrijven. Wél disciplineer ik mijzelf sinds kort in het aantal woorden schrijven, want die lappen tekst …😁
🙄.Daarom mik ik tegenwoordig - merk je verschil, lezer? - op 450 á 500 en - indien ik écht niet meer kan schrappen- een maximum van 500 tot 600 woorden😁
Mijn intentie is om wekelijks een á twee columns in mijn blog te plaatsen. Zodoende heb ik de tijd om iets goed leesbaar te maken en er niet meer te emotioneel mee verbonden zijn.
-Dan ben je deze week al over je tax heen, Til. Is dit niet nummertje vier?
Grijns. 













66766
6

7

6

6

4
7

6

6

3





2 opmerkingen:

Corina Bloem zei

Kijk, mijn bevlogen schrijfvriendin aan het woord. Het klinkt goed.
Kortere blogs worden volgens mij, vaker gelezen.
Kus Bloem

Tilly Kuiper zei

Dank je, Bloem.
Xxx M