woensdag 5 juli 2017

Verwondering bevangt mij regelmatig


Ongelooflijk dat het tegenwoordig mogelijk is om met onze vingertoppen teksten te produceren, selecteren, kopiëren, knippen, knippen, plakken, vergroten, verkleinen en nog veel meer. Dit wordt door menigeen - deels ook door mij - al als vanzelfsprekend gezien.

Zijn het de vingertoppen of is er tevens een -energetische erotiserende- wisselwerking op gang gebracht met en door de zeer vernuftige ontwikkelaar?

Vingertoppen kunnen bij aanraking van mens, dier en plant chemische reacties veroorzaken zoals genegenheid. Vingertoppen kunnen zien door te voelen. Maar dit typen? Op deze niet tastbare letters? Kan een mens die blind is een IPad  gebruiken en door middel van typen de letters voelen? Ik betwijfel het. De toetsen voelen de aanrakingen, helaas voelen de vingertoppen niet de toetsen. Apple zal er vast iets op bedacht hebben. Hoop ik.

Laat ik eens uitproberen of mijn rechterwijsvinger nog iets met zich meedraagt. Daar gebruik ik mijn telefoon voor. Wonderlijk, zowel onder mijn wijsvinger en middelvinger zitten een url geplakt die verwijst naar de site https://www.dichterbijdichten.nl waar ik gisteren naar zocht. En jawel, onder mijn ringvinger, pink en duim eveneens😳🤔. Deze verwijzing kan ik niet op dit iPad scherm plakken. Logisch? Nee, niet logisch want als ik via mijn IPhone een foto krijg, dan staat deze ook op de iPad.

Ga ik met diezelfde rechterhand naar het beeldscherm van mijn IPad, dan zit er onder alle ( jawel!) vingers😳🤓

Test ik wat de vingertoppen van mijn linker hand met zich meedragen dan zit er https://www.beslist.nl/products/r/Etos_ginseng_thee/#/modal=browse/mcatid=11/mitemid=2762759/mshopid=2854/mshopitemid=12694112 onder geplakt. Hoe is het mogelijk? Hebben mijn handen in mijn slaap een onderonsje gehad? Zeg, wil jij even wat tekst van mij overnemen? Of nee, laat ik delen in het kader ga heen en vermenigvuldig u.’ En …in mijn slaap zijn al die gegevens onbewust overgefloept? Mijn brein doet haar best om het te bevatten, maar zonder beta hersenen- eveneens  wonderlijk- lukt het mij niet.


Afijn, ik ga nu onderzoeken of ik mijn vingers iets van vandaag kan laten kopiëren. Als zoekopdracht type ik:' verschil tussen link en url.’ Een van de resultaten selecteer en kopieer ik, en…. onder mijn rechtervinger zit? Nog steeds https://www.beslist.nl/products/r/Etos_ginseng_thee/#/modal=br
owse/mcatid=11/mitemid=2762759/mshopid=2854/mshopitemid=12694112/ Hoekandatnou? Het is om gek van te worden. Héb ik het wel gekopieerd?

Momentje,  wederom ga ik een paar tellen iets uitpluizen. 
Scrollen en zo, je weet wel😀

Daar ben ik weer. Dragen mijn vingers een nieuwe verrassing met zich mee? Hocus pocus pilatus pas: ik ging op de link staan met mijn rechter wijsvingertop,
en kopieerde met mijn rechtermiddelvinger
et voilà ik plak met mijn rechterpink. Het isgelukt! De zoektocht naar ginseng is vervangen. Ik kan er met mijn pet niet bij. Tot slot met mijn rechterduim https://www.iculture.nl/nieuws/gebruik-touchscreens-hersenen-vingers/

In ieder geval weet ik nu zeker dat ik niet aan het dementeren ben. Vergeetachtigheid is niet erg als je je wel kunt focussen.



Moge wij ons altijd blijven verwonderen.

2 opmerkingen:

Corina Bloem zei

Om gek ban te worden? Je was het toch al?
Lekker stuk tekst.

Tilly Kuiper zei

Wajahaja, ik ben al gek😁😃.

Dank je, Bloem, ook voor het proeflezen👍🏼

Xxx M