zaterdag 3 maart 2018

🚆🚇🚌1/3 Over een OVchipkaart aanvragen en taalcoachen

Mijn taalmaatje appt mij dat zijn nieuwe OV kaart eindelijk is aangekomen. Hij blij. Ik blij. 
Dan appt hij weer. Hij staat op een Station en kan niet verder. Het weekend vrij abonnement staat NIET op zijn nieuwe NS OVkaart. Het weekend zou hij naar vrienden- ex landgenoten- gaan die elders in het land een woonplaats hebben toegewezen gekregen. Eindelijk kan het weer. Eindelijk heeft hij zijn nieuwe OV kaart.

Mispoes.


Dit drama is nog niet afgelopen. Het drama van het kastje naar de muur verwezen worden. Het drama van de NS Klantenservice,  OVkaart Klantenservice  en keuzemenus waarop je je moet concentreren.
Het drama van snelsprekende medewerkers. Het drama dat ik het wil begrijpen en aan mijn taalmaatje het hoe, wat en waarom wil uitleggen. Maar ...het lukt mij niet. Ik snap er zelf geen bal van.

Wat verlang ik terug naar de Ov strippenkaart en naar een treinkaartje kopen bij een loket. 


(Ondertussen komt er een herinnering binnen dat ik en bericht moet lezen op Mijn Overheid. Dat moet wachten, want ook dat vind ik ingewikkeld.)

Ergens in januari verloor mijn taalmaatje zijn OV kaart. Vanaf toen bellen we naar Klantenservices.
Hij kreeg een tijdelijke vervangende kaart. Mooi. 


1)Het aanvragen van de nieuwe kaart begint op 16 januariHet is een zich repeterende dans van goed  naar keuzemenus’s luisteren
 en de juiste toets aanraken,
van keer op keer vragen aan taalmaatje  zijn gegevens door te geven.
Keer op keer te snelsprekende medewerkers  trachten te begrijpen.
Keer op keer door en door verwezen te worden binnen de NS Klantenservice.
Keer op keer door en door verwezen te  worden naar de Klantenservice van de OV chipkaart.
Keer op keer weer door  terugverwezen te worden naar de NS Klantenservice.

2) nog geen kaart op 14 februari 

De hierboven beschreven dans repeteert zich.

Onze wanhoop zien we weerspiegeld in elkaars ogen, terwijl hij echt heel veel heeft doorstaan.

Oké, kaart zal er zijn over 3 dagen. Hoi hoi hoi,

3) nog geen kaart op 27 februari 

Wederom herhalen we de beschreven dans onder 1
nadat ik eerst mijn beide kinderen om hulp vraag.
Kort antwoord mijn zoon: gewoon de kaart als vermist opgeven.
Echter, dat stadium zijn we al voorbij.

Nadat wij  op 27 februari  terugverwezen werden naar de NS (of was het de Ov?)klantenservice was er een mijnheer, die het verhaal aanhoorde. Hij zou het uitzoeken. Eureka ...taalmaatje 
stond ook nog in het AZC waar hij een paar jaar geleden was, ingeschreven. Waarschijnlijk is dat het waarom het steeds is misgegaan zegt de vriendelijke rustgevende. 
 Taalmaatje en ik luisteren via de speaker en wij worden gerustgesteld: Het komt goed,
De kaart zal er binnen drie dagen zijn.

4) het is 3 maart 2018 en de kaart is gekomen, maar ... zie bovenaan dit schrijfsel

Geen idee welke stappen wij nog kunnen nemen. Mijn bloeddruk kan niet weer die ‘dans’ aan

Taalmaatje is teleurgesteld terug naar huis gegaan. 

Het valt niet uit te leggen. 

Wat nu?

 Help!

# NS klantenservice #OV klantenservice.

6 opmerkingen:

Tilly Kuiper zei

Bovenstaand bericht heb ik na het geschreven te hebben
gelijk op Twitter geplaatst, waar ik al snel respons kreeg van
^RK van @NS_online 😊👍🏼.

Deze ^RK stuurde mij later een uitgebreid privé bericht met tekst en uitleg
over OV chipkaarten en NS abonnementen.
Het begint mij duideliijk te worden.
Jammer dat het niet lukt om het pb te kopiëren.

^RK deed er alles aan om mijn frustratie en druk in hoofd
weg te nemen.
Dinsdag gaat mijn taalmaatje en ik er weer voor zitten.
@ het komt goed👍🏼💐en ik heb weer vertrouwen dát wij het inderdaad
dinsdag geregekd zullen hebben.

Dank je wel^RK👍🏼😊💐

Tilly Kuiper zei

Gaat = gaan (😁)

Tilly Kuiper zei

Taalcoach zijn valt niet mee.

Tilly Kuiper zei

Hopelijk 🙏hebben we het vandaag kunnen regelen.😁
Met dank aan alle geduldige medewerkers van de NS👍🏼😃🌷🌸🌼

Tilly Kuiper zei

Vervolg 24-3-2018

Wederom stond taalmaatje op het CS.
Kaart doet het niet
Mijn taalmaatje en ik weten niet te doen. Dit is zeer demotiverend. De zoveelste keer dat hij en zijn vrouw naar vrienden willen en het niet lukt.


Tilly Kuiper zei

Weten niet te doen= weten niet wat te doen